Läs om min sjukdom

Jag har inte skrivit ut det än men jag tänker göra det nu. Varför kommer jag till snart.

För ca 2 år sen började jag hos bup och varför tänker jag inte gå in på ÄN. Kanske att jag berättar någon dag när jag känner mig lite tryggare, men än så är jag inte redo för det.
Iallafall jag mådde verkligen inte bra. Jag pluggade heela tiden, från morgon till kväll. Det var som någon slags tvångstanke. Jag gick då i nian.
Tre månader senare fick jag avslutad behandling, vilket var väldigt tidigt. Allt flöt egentligen på men jag mådde fortfarande inte riktigt bra, även fast jag inte förstod det själv.
Efter sommaren så började jag natur linjen på fyrisskolan, mycket plugg! Började inte bara där för att de var värsta satsarlinjen utan även fast Natur ämnena och matten är det jag alltid har haft lättast för.

natur började jag må sämre än någonsin och det förde med sig illamående, trötthet och huvudvärk. Jag hade helt plötsligt fått jättesvårt att lära mig (de jag aldrig någonsin haft svårt för), och jag orkade tillslut inte plugga. Orkade inte göra något annat heller för den delen.

En dag i vintras fick jag diagnosen depression och jag vart sjukskriven från skolan sista veckan/orna från terminen. I slutet av Januari började jag medicineras samt bup igen. Men fick också diagnosen Celiaki vilket kan ha bidragit till min sjukdom då jag inte har kunnit ta upp näring.

Jag har nu insett att jag måste göra något, något som JAG tycker är kul för att kunna bli helt frisk en dag. Jag har alltid älskat att skriva så då startade jag en ny blogg.
Nu behöver jag er hjälp med att ge förslag på vad jag kan skriva om och vad jag ska göra för att få fler läsare hit! Lämna en kommentar så blir jag jätteglad! :D
Allt har blivit lite bättre och lite lättare för mig nu. Men de här har orsakat att jag måste gå om ett år, dock ska jag inte gå natur då utan ekonomi. Jag har blivit helt avskräckt från natur, får ångest och ont i magen när jag hör någon som går där/ska gå där.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Gör så, den är verkligen sevärd! :)

2012-06-02 @ 11:19:04
URL: http://jo-hannah.blogspot.com
Postat av: louise

Skönt att du hitta något du verkligen gillar! Hoppas du blir bättre! :)

Sv: Skönt! jag mår också bra! :D

Vad ska du göra ikväll? :)

Tack detsamma!

2012-06-02 @ 13:32:14
URL: http://tingelinge.blogg.se/
Postat av: Slemmy

Åh vad fin du är! :D

Jag tycker du ska skriva om vad du tycker, hur du känner osv, lite mer personligt alltså! Älskar bloggar som sådana, dock finns det för få av dem. Så det tycker jag du ska köra på, och hoppas det går bättre ekonomi! :')

Kramkram <3

2012-06-02 @ 14:09:29
URL: http://slemmy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0