Snedvriden syn på människokroppen

Nu när jag skriver de här vill jag inte ha massa kommentarer som att jag leker osv.. För de här måste jag fan skriva ut. Jag vart så jävla upprörd när jag läste det.

Såg en tjejs blogg som är 16 år, och hon väger 50 kg och säger att hon är tjock och inte trivs som tjock.
1. 50 kg är INGENTING när man är 16 år. 2. Det kallas ätstörning och det är livsfarligt. Bantningen kanske hon inte håller på med (verkade inte som de) men tankarna finns helt klart där.

Jag hatar att läsa om sånt här, och jag kommer aldrig att uppmuntra någon till att banta. Aldrig. Är man överviktig kanske man ska tänka på att gå ner några kg, fine. Men då gör man det på ett hälsosamt sätt.
Däremot tycker jag att de är viktigt att träna ofta, för hälsan. Så missuppfatta mig inte, tycker inte de är okej att ligga hela dagarna och käka godis även fast man är undernärd.

Finns kanske inte mycket mer att skriva. Men jag har rätt mycket historia med ätstörningar vilket gör mig rädd när jag ser folk som håller på sådär.

Kommentarer
Postat av: ♥ L I N D A

sv: japp, en affisch :D på vad?! ;)

2012-05-28 @ 21:17:05
URL: http://xiaos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0